Hunt Corporate Finance adviseert bij verkoop AdBirds aan Happy Horizon

Hunt Corporate Finance (HCF) is verheugd te melden dat digital marketing agency Adbirds is toegevoegd aan de Happy Horizon groep. HCF adviseerde AdBirds tijdens dit succesvolle traject, waar 100% van de aandelen zijn verkocht. Max Ferguson is vanuit HCF betrokken bij de deal.

AdBirds: een internationaal succesverhaal van ex-Google en ex-Facebook medewerkers

AdBirds is in 2010 opgericht met als doel internationale bedrijven te koppelen aan de kennis en het grootschalige netwerk van ex-Google en ex-Facebook medewerkers. Kennis die de afgelopen jaren is gebruikt om bedrijven te helpen groeien en hun online business uit te breiden over de hele wereld.

AdBirds biedt wereldwijd bereik met lokale AdBirds aanwezigheid, aangepast aan de behoefte van de lokale markt, cultuur en bedrijfsomgeving. Wereldwijd wordt er gewerkt voor bedrijven zoals LVMH, Lacoste, PUMA, Pepe Jeans en Hackett.

Happy Horizon: een frisse start met aangescherpte positionering

In 2022 zijn elf labels verdergegaan onder de naam Happy Horizon. Een gevolg van de ‘hubstrategie’ die Happy Horizon in Nederland aan het uitrollen is. Met deze ingezette koers sluiten bureaus zich aan in hubs door het hele land en biedt Happy Horizon full-service support aan voor klanten op het gebied van strategy & innovation, data & automation, online marketing, development & technology en branding, content & PR.

Happy Horizon neemt alle aandelen van AdBirds over, waarbij het key management aan boord blijft. Met de overname zet Happy Horizon een grote stap op het vlak van internationalisering. Happy Horizon heeft nu naast de kantoren in zeven Nederlandse steden, ook dekking in de rest van de wereld.

Reactie Adbirds en Happy Horizon

Walter van de Wege, CEO van Happy Horizon: “Deze overname is een grote stap in de internationale groeiplannen van Happy Horizon. AdBirds opereert internationaal met een lokaal karakter. Gespecialiseerde lokale teams die de taal spreken en kennis hebben van de markt, ondersteunen merken om campagnes wereldwijd uit te rollen. AdBirds heeft daarmee wereldwijde ondersteuning voor grote internationale klanten. Samen met hen, zullen we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn met het waarmaken van hun internationale ambities”, aldus Van de Wege.

Lucy Johnston en Fransje Mous, beiden global director bij AdBirds, zijn enthousiast om met Happy Horizon aan de slag te gaan en bij te dragen aan deze internationale groei. Lucy Johnston: “The fit with Happy Horizon has been good from the beginning and last week we met all the labels during a strategic session. Our DNA is a perfect fit for the group and our years of experience at Google and Facebook, as well as our international network of specialists, will undoubtedly contribute to Happy Horizon’s international growth.”

Deal in de media

Lees hier het persbericht op de website van Happy Horizon.
Bekijk hier de deal op MenA.nl.